wtorek, 17 grudnia 2013

Przygotowania do czwartkowego spotkania

Przygotowania do Świąt idą w Klubie Rodzica pełną parą! Bożonarodzeniowe ozdoby już mamy, teraz czas zabrać się za kulinarne przymiarki.

W najbliższy czwartek, w miłym gronie będziemy ozdabiać pierniczki :)
Przynieście łatwe przepisy na lukier bez gotowania, bakalie lub inne składniki spożywcze do dekoracji.

Dla tych, którzy nie dadzą rady upiec na czwartek pierniczków lub którzy się obawiają, że maluchy skonsumują wszystko, co ozdobimy, proponuję przyniesienie pierniczków z masy solnej. Też można je polewać lukrem, a do tego, pomalować farbami,  posypać brokatem...

My już wczoraj się przygotowaliśmy. Odkryłam, że foremki na pierniki wspaniale nadają sie do zabawy masą solną:




Sprawdzony przepis na masę solną:
1 szklanka mąki
1 szklanka soli
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki wody
3 łyzki oleju
1 łyżka cukru (ja zapomniałam dodać)

Sprawdzony przepis na pierniczki Eli:
1/2 kostki roztopionej margaryny (ja nie używam więc dałam masło)
3 szklanki mąki pszennej
1 i 1/2 szklanki cukru pudru
3/4 szklanki roztopionego miodu
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia lub sody
1 opakowanie przyprawy piernikowej
2 łyżeczki kakao

Piec w temp. 180 stopni przez około 8-10 minut.
Przepis wypróbowałyśmy z Gosią w tym roku. Pierniczki są bardzo smaczne, ciasto jest miękkie i elastyczne. Natomiast wyszło nam trochę za bardzo klejące, musiałyśmy przy rozwałkowywaniu podsypywać dużo mąki. Przed rozwałkowaniem proponuję włożyć ciasto na trochę do lodówki.

I jeszcze jeden przepis na pierniczki - polecany przez Asię:
"Szybkie" pierniczki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz