wtorek, 5 listopada 2013

Przekazuję Wam jeszcze jeden jesienny przepis p. Bożeny Żak-Cyran, który dzisiaj wypróbowałam i polecam :)

Zupa z cieciorki

Cieciorkę namaczamy na noc (namoczyłam około 400g). Potem gotujemy. Autorka gotuje z glonem kombu - ja nie miałam, więc ugotowałam w wodzie z odrobiną kminku. Połowę ugotowanej cieciorki miksujemy blenderem, połowę zostawiamy.

Do garnka z wrzącą wodą wrzucamy pokrojone warzywa: marchewkę, pietruszkę, ziemniaki. Dodajemy kawałek selera, przypieczoną cebulę (lub podsmażoną na oliwie), zmiksowaną cieciorkę. Gotujemy aż warzywa będą miękkie. Dodajemy ugotowane ziarna cieciorki, 2-3 rozgniecione ząbki czosnku. Gotujemy 10 minut. Pod koniec przyprawiamy mielonym kminkiem, sosem sojowym, curry, (pieprzem i solą według potrzeb). Autorka przepisu dodaje na koniec 2 łyżki przecieru pomidorowego, ja zrezygnowałam. Zupę posypujemy pokrojoną zieloną pietruszką.

Cieciorka jest bogatym źródłem wielu witamin i mikroelementów, a przede wszystkim białka! Zupą z cieciorki można zastąpić podanie na obiad mięsa.

Jeżeli chcecie podzielić się z nami swoimi przepisami, zapraszamy na na nasz profil na Facebooku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz